Creatieve actie Voedselbank Nijmegen

Creatieve actie Voedselbank Nijmegen

Nijmegen - "Het ziet er naar uit dat steeds meer mensen een beroep moeten doen op de Voedselbank. Wij willen ook deze nieuwe instroom voorzien in hun basisbehoefte. Samen met Pro Art kunstenaarsbenodigdheden uit Nijmegen willen we door middel van een 'creatieve uitdaging' zorgen voor een financiële injectie. Zodat mensen die als gevolg van de coronacrisis een beroep moeten doen op de Voedselbank ook geholpen kunnen worden", aldus Voedselbank Nijmegen.

Die 'creatieve uitdaging' werkt als volgt: elke klant van Pro Art ontvangt bij een aankoop een schildersdoekje (15 cm x 15 cm - tegeltjesformaat) waarop uitspraken, spreekwoorden of uitdrukkingen geschilderd en getekend kunnen worden, voorzien van een eigen decoratie. Qua materiaal is alles toegestaan: potlood, marker, olieverf, acrylverf, waterverf, houtskool. Deelnemers zenden (tot 30 april) een foto van hun creatie in via info@pro-art.nl. Een jury beoordeelt de ingezonden werkstukjes. Van de winnende 10 - 20 doekjes worden (met toestemming van de makers) reproducties gemaakt op originele tegeltjes. Deze tegeltjes worden te koop aangeboden. De opbrengst komt ten goede aan de Voedselbank. Het streven is om circa 2000 tegeltjes in en om Nijmegen te verkopen voor een prijs tussen 15,00 en 20,00 euro.

https://pro-art.nl/creatieve-uitdaging/

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden