
Marikenhuis gecertificeerd in Positieve Gezondheid
AlgemeenNIJMEGEN - Het Marikenhuis aan de Slotemaker de Bruïneweg 163 in Nijmegen is officieel gecertificeerd in Positieve Gezondheid. Het centrum werkte al langer vanuit dit gedachtegoed, maar heeft deze werkwijze versterkt door vrijwilligers en professionals te trainen.
Met de inzet van Positieve Gezondheid biedt Het Marikenhuis gesprekken aan die verder kijken dan de ziekte kanker. Naast lichamelijke klachten is er aandacht voor thema’s zoals emoties, zingeving, relaties en dagelijks functioneren.
“Deze gesprekken helpen gasten om inzicht te krijgen in hun situatie en om te ontdekken wat of wie zij nodig hebben om een volgende stap te zetten”, aldus Wim van Beurden, bestuurslid van het Marikenhuis.
Hij vervolgt: “Met de inzet van Positieve Gezondheid ondersteunen we een goed gesprek: over wat er speelt, wat iemand nodig heeft en hoe iemand, samen met zijn omgeving, weer een stap vooruit kan zetten. ”
Het Marikenhuis is een uitnodigend en laagdrempelig (inloop)huis voor iedereen die met kanker te maken heeft of heeft gehad. Niet alleen patiënten, maar ook naasten, familieleden, mantelzorgers en nabestaanden zijn welkom.
“Het Marikenhuis stelt de totale mens centraal, niet alleen de ziekte of beperking. We richten ons op de lichamelijke en geestelijke veerkracht van de mens en dat wat het leven betekenisvol maakt”, vermeldt de eigen website.
“Het Marikenhuis levert een waardevolle bijdrage aan de ondersteuning bij kanker. Dit draagt bij aan het ontlasten van de zorg. De gesprekken zijn kosteloos.” Er is open inloop, er vinden tal van activiteiten plaats, er zijn speciale spreekuren en bijeenkomsten van lotgenoten.
Voor meer informatie bel tel. 06 – 1307 7306 of neem een kijkje op de website www.mariiekenhuis.nl.









