Logo brugnijmegen.nl


De deelnemers aan het Innovatielab Gezonde Kidsmarketing. (Foto: Daan Westerheide)
De deelnemers aan het Innovatielab Gezonde Kidsmarketing. (Foto: Daan Westerheide)

Studenten bedenken gezonder tussendoortje

Nijmegen - Een gezond tussendoortje ontwikkelen voor Heinz. Dat is een van de resultaten die het Innovatielab Gezonde Kidsmarketing heeft opgeleverd.

Aan het Innovatielab in het NEC-stadion in Nijmegen werd deelgenomen door ruim 50 studenten. Het bedrijfsleven zet kidsmarketing in om kinderen te verleiden tot ongezond gedrag. Tijdens het Innovatielab gebruikten de studenten deze commerciële marketingtechnieken ook maar nu om bij te dragen aan gezond gedrag bij kinderen.

De studenten gingen aan de slag met vraagstukken afkomstig van AH XL, Heinz, de gemeente Nijmegen en Food for Care. De studenten konden hun ideeën uittesten op een panel van basisschoolleerlingen. AH XL, Heinz, de gemeente Nijmegen en Food for Care gaan de winnende ideeën ook echt in de praktijk brengen. Voor AH XL is een actie bedacht om kinderen en ouders te helpen de gezonde keuze te maken. Voor Heinz bedachten de studenten een gezond tussendoortje voor kinderen. De gemeente Nijmegen kreeg hulp bij het gezonder maken van het horeca-assortiment van de speeltuinen Brakkefort en de Leemkuil. Ook kreeg de gemeente ideeën om kinderen meer buiten te laten spelen. Voor Food for Care is een idee ontwikkeld om kinderen die verblijven in het Amalia Kinderziekenhuis te betrekken bij hoe hun eten wordt gemaakt.

Het Innovatielab werd georganiseerd door iresearch en Wij zijn groen, gezond en in beweging Nijmegen.

'Wij zijn groen, gezond en in beweging Nijmegen' is een initiatief van de gemeente Nijmegen, Radboudumc en GGD Gelderland-Zuid. Deze organisaties werken de komende 10 jaar samen om de stad groen, gezond en in beweging te krijgen. Er gebeuren al veel goede dingen. Die zijn een voorbeeld voor anderen. Groen gezond en in beweging organiseert ontmoetingen en deelt resultaten en kennis. Ze wil onderwerpen, mensen en partijen verbinden om zo van elkaar te leren.

Onderzoeks- en adviesbureau iresearch maakt gezondheidskennis inzichtelijk, toegankelijk en toepasbaar voor organisaties, overheden en bedrijven. Vanuit maatschappelijk oogpunt zetten zij zich al bijna 3 jaar in voor de kanteling van ongezonde naar gezonde kidsmarketing met als doel bij te dragen aan het gezond en gelukkig opgroeien van kinderen.

Reageer als eerste
Meer berichten

Shopbox

Meeste reacties

Waoterballet 23/5