Centrummanager Wijchen Piet Philipsen geeft na 8 jaar het stokje door aan Yvette Akkermans.
Centrummanager Wijchen Piet Philipsen geeft na 8 jaar het stokje door aan Yvette Akkermans.

'Samenwerking is het sleutelwoord'

Centrum Management Wijchen

Nieuwe centrummanager Wijchen

Wijchen krijgt per 1 januari 2020 een nieuwe centrummanager. Na acht jaar geeft Piet Philipsen het stokje over aan Yvette Akkermans. Akkermans is momenteel voorzitter van de werkgroep 'Evenementen' van Centrum Management Wijchen (CMW).

Wijchen - Philipsen heeft samen met het bestuur, centrumondernemers, vastgoedeigenaren, gemeente en vrijwilligers de afgelopen jaren hard gewerkt om "het economisch functioneren van het centrum te versterken. En het resultaat mag er zijn! Wijchen staat inmiddels op de kaart als een gezellig, goed verzorgd en goed bereikbaar centrum. Philipsen blijft op de achtergrond als adviseur bij het CMW betrokken", aldus CMW.

Hele uitdaging

"Het wordt een hele uitdaging om de prestaties van Piet Philipsen te evenaren", weet Yvette Akkermans "maar ik houd wel van een uitdaging."

Na de Hoge Hotelschool en MBA-studie heeft ze veel ervaring opgedaan in het bedrijfsleven, als zelfstandige en in het vrijwilligerswerk. "Deze ervaring en diversiteit komt goed van pas als je de verbinding wil leggen tussen alle bloedgroepen in het centrumgebied", aldus Akkermans. "Bloedgroepen met ieder hun eigen belangen, wensen en behoeften. Van de lokale winkelier, horecaondernemer, dienstverlener, bewoner tot vastgoedeigenaar, gemeente, regionale overheid en natuurlijk de bezoeker!"

Gezamenlijk belang

Akkermans: "Nu we een mooie basis hebben als centrum, ga ik verder op zoek naar het gezamenlijk belang van het centrum. Daar waar mensen graag naar toe gaan om elkaar echt te ontmoeten. Het streven is de terugkomfrequentie en verblijfstijd van bezoekers te verhogen en zorgen dat de invulling van de panden zo aantrekkelijk mogelijk blijft."

"Dat alles is een flinke uitdaging omdat in de komende jaren de druk op retailers en centrumgebieden steeds groter wordt en de functie van het winkel centrumgebied verschuift naar een gebied voor sociale interactie. Daarom is gastvrijheid en een persoonlijke connectie met je klant van overlevingsbelang, ook om je te blijven onderscheiden. Klanten willen graag persoonlijk aangesproken worden en zich goed voelen bij een aankoop of beleving. Dààr maak je als ondernemer het verschil."

"Mijn rol zie ik dan ook om alle aspecten die ondersteunend zijn aan het ontwikkelen van deze sociale meerwaarde op te zoeken, aan te bieden en te stimuleren. De invulling hiervan wil ik samen met de bestaande werkgroepen van het CMW en betrokkenen oppakken."

Samenwerking

"Samenwerking is hierbij het sleutelwoord! Iedereen die het Wijchense centrum een warm hart toedraagt, nodig ik uit om met mij in contact te komen, ideeën te delen en samen op te pakken. Zo houden we met elkaar het centrum levendig en vernieuwend, zoals het Kerst Sprookjesfestijn dat zaterdag 21 en zondag 22 december weer plaats heeft. Dit alles wel vanuit de Wijchense identiteit en karakter, waar we begin januari met gemeente en een klankbordgroep verder vorm aan gaan geven."

www.wijchenis.nl

Meer berichten