Contact met huisarts via Chatty

Nijmegen - Om ervoor te zorgen dat patiënten de praktijk nog gemakkelijker kunnen contacteren en om de werkdruk voor de praktijkassistenten te verminderen zet Universitair Gezondheidscentrum Heyendael een digitale doktersassistente in, genaamd Chatty. Chatty kan patiënten 24 uur per dag, zeven dagen per week te woord staan via een live chat knop op de website van het UGC.

Renske Spanninga, huisarts-directeur van UGC Heyendael: "Naast de bestaande contactvormen is Chatty een vernieuwende en digitale aanvulling. Chatty is een extra service aan de patiënt waarmee de bereikbaarheid van praktijk en medewerkers vergroot wordt. Persoonlijke zorg op afstand wordt met toekomstig beeldbellen realiteit."

Chatty kan 24/7 helpen bij afspraken maken, herhaalrecepten aannemen, uitslagen opvragen, administratieve wijzigingen doorgeven en klachten of complimenten ontvangen. In de toekomst wil UGC Heyendael live beeldbellen (via digitale spreekkamers) gaan inzetten.

Chatty is vanaf heden voor patiënten van UGC Heyendael beschikbaar op de website van de praktijk.

www.ugcheyendael.nl

Meer berichten