
N.E.C. bindt Lowie van Zundert
SportNijmegen - Lowie van Zundert heeft zijn eerste profcontract getekend bij N.E.C. De 19-jarige spits kwam sinds dit seizoen uit voor Jong N.E.C. en heeft zijn handtekening gezet onder een contract dat hem tot en met 2020 aan N.E.C. verbindt. De jongeling sluit echter niet direct aan bij het eerste elftal van de Nijmegenaren, want hij wordt per direct verhuurd aan RKC Waalwijk.
Van Zundert maakte de afgelopen jaren een razendsnelle ontwikkeling door en wordt dus beloond met zijn eerste profcontract. “Dit is een droom die uitkomt”, zo laat hij optekenen. “Ik ga het komende halfjaar alles geven bij RKC Waalwijk en ervaring opdoen in de Jupiler League. Wanneer ik terugkeer in Nijmegen wil ik vlammen voor N.E.C.’’
Technisch directeur Remco Oversier beaamt de groei die Van Zundert in korte tijd doormaakte: “Bij het schaduwteam van N.E.C. Onder 19 maakte hij afgelopen seizoen maar liefst 41 doelpunten en leverde hij 19 assists. Nadat hij vorig seizoen al een aantal oefenduels met Jong N.E.C. mocht meedoen, maakte hij dit seizoen definitief de overgang naar dit team. Van Zundert heeft zich in zijn periode onder leiding van de trainers Ron de Groot en Jeffrey Leiwakabessy uitstekend verder ontwikkeld.’’
Visitekaartje
In de voorbereiding op het huidige seizoen heeft hij zijn visitekaartje al afgegeven in het bekerduel met Achilles ‘29: Jong N.E.C. won de wedstrijd met 5-0, waarbij Van Zundert vier van de vijf treffers voor zijn rekening nam. De eerste seizoenshelft startte hij steevast in de basis bij Jong N.E.C. en mocht hij zelfs al plaatsnemen op de bank bij het eerste elftal van de Nijmegenaren. “Voor Lowie is dit een ideaal moment om verhuurd te worden aan een club als RKC Waalwijk, omdat de stap naar het eerste elftal van N.E.C. in de toekomst hierdoor kleiner wordt’’, aldus Oversier.








