Medewerkers van Kalorama Bethlehem zijn blij dat het Nijmeegse hospice weer het keurmerk heeft ontvangen.
Medewerkers van Kalorama Bethlehem zijn blij dat het Nijmeegse hospice weer het keurmerk heeft ontvangen. Foto:

Nijmeegse hospice ontvangt keurmerk

Algemeen

Nijmegen - Het Nijmeegse hospice Kalorama Bethlehem heeft wederom het PREZO keurmerk Hospicezorg behaald. Dat deed het hospice in 2017 ook al. Het keurmerk is drie jaar geldig.

Het keurmerk wordt verleend door Stichting Perspekt en zegt iets over de kwaliteit en het borgen van die kwaliteit van het Nijmeegse hospice. De onderzoekers hebben gesprekken gevoerd met medewerkers, de locatiemanager en de Raad van Toezicht. Er is vooral gekeken naar de woon- en leefsituatie, patiëntveiligheid, spirituele zorg en het zorgplan. Hanneke van Beusichem, zorgmanager van Kalorama is trots: “Dit is voor de medewerkers een grote klus geweest. De gesprekken zijn allemaal heel positief verlopen. Het team dat hier staat, doet het zelf en zet echt iets moois neer.”

Inspirerend

Tijdens het onderzoek wordt er getoetst op de processen en de prestaties die zorgprofessionals en de organisatie leveren. Het keurmerk helpt om doelgericht en gestructureerd te blijven verbeteren. Tijdens de gesprekken kwamen de verschillende onderdelen van het keurmerk uitvoerig en grondig aan de orde. Dit vanuit het perspectief van de gasten, medewerkers en organisatie. “Het was een spannende dag maar ook heel inspirerend en fijn om over ons werk te vertellen!”

Hoge tevredenheidsscore

“Dit keurmerk bevestigt de hoogwaardige zorg die het hospice levert”, gaat Hanneke van Beusichem verder. “Ook nu in deze coronatijd zijn we in staat om goede zorg te bieden. We krijgen heel veel positieve reacties van gasten en familieleden. Zij geven aan heel tevreden te zijn en zelfs 100% laat weten het hospice aan te bevelen. Dat onze gasten dat aangeven, zegt echt wel iets hoe zij de zorg en aandacht hier ervaren. En daar gaat het om, iedere dag weer.”

Kalorama Bethlehem in kerstsfeer