Bestuursvoorzitter Peter van Mulkom (rechts) met vier studenten van ROC Nijmegen, die de nieuwe signing naar het ROC-pand aan de Campusbaan in Nijmegen dragen.
Bestuursvoorzitter Peter van Mulkom (rechts) met vier studenten van ROC Nijmegen, die de nieuwe signing naar het ROC-pand aan de Campusbaan in Nijmegen dragen. Foto:

Nieuw logo en nieuwe huisstijl voor ROC Nijmegen

Algemeen

NIJMEGEN - ROC Nijmegen heeft haar nieuwe logo en nieuwe huisstijl gepresenteerd. “De vernieuwde huisstijl is het logische gevolg van de herijking van onze visie en nieuwe strategie. De laatste jaren zijn we steeds meer uitgegroeid naar een brede maatschappelijke speler, die niet alleen reageert op vragen uit de arbeidsmarkt, maar deze ook actief mee vormgeeft. We hebben de opdracht om ook volwassenen te ondersteunen in hun blijvende ontwikkeling, om mee te kunnen groeien met de snel veranderende wereld”, aldus bestuursvoorzitter Peter van Mulkom.  

Logo en huisstijl zijn ontworpen op basis van input van studenten, medewerkers en partners van het ROC. Van Mulkom: “We zijn erg trots op het resultaat van dit proces. De nieuwe stijl past perfect bij onze visie op onderwijs en onze rol in de regio. Een rol die veel verder gaat dan opleiden voor een (mbo-)diploma. Dat zie je onder andere aan de aandacht die wij besteden aan burgerschap.”

ROC Nijmegen wil een voorbeeld zijn als het gaat om duurzaamheid, gezondheid en diversiteit. Van Mulkom: “We zijn ambitieus en tegelijkertijd zuinig. Op de wereld en op elkaar. Bij ons mag iedereen zichzelf zijn, fouten maken, ervaringen opdoen en groeien. We vinden het belangrijk dat onze studenten en medewerkers vitaal en gezond zijn én blijven.”

Investeren en inkopen doet ROC Nijmegen duurzaam. Daarom wordt niet alles met het oude logo in één keer vervangen, maar gaat de opleider gefaseerd over naar de nieuwe huisstijl. Dit proces duurt nog tot eind 2024. Op 29 november wordt de signing op het markante gebouw aan de Campusbaan in Nijmegen vervangen.

Afbeelding