De ietwat slingerende 'oude' groene lijn is inmiddels verwijderd.
De ietwat slingerende 'oude' groene lijn is inmiddels verwijderd. Foto: Eric van Haalen

Groene lijn: even weg

Algemeen

Nijmegen - In de Nijmeegse binnenstad ligt een 8 kilometer lange groene lijn: Walk the Line. Beter gezegd: lag. De lijn moet een belevingsroute vormen langs culturele hotspots, kunstwerken, historische en iconische bouwwerken met bijzondere uitzichten en plekken. De lijn is vrijdag verwijderd... maar komt terug.

Dinsdag 25 augustus is gestart met de aanleg van de groene lijn door de Nijmeegse binnenstad voor Walk the Line. Bedoel voor de bezoeker of Nijmegenaar die zonder routeboekje door de stad wil lopen en deze wil (her)ontdekken. De route was gemaakt door ervaren routemakers al leek de lijn op veel plekken ‘te zwabberen’. De gemeente heeft het nu over een proeflijn. Er wordt dus opnieuw een groene lijn getrokken. Zaterdag 12 september wordt de Walk the Line officieel geopend. De lijn wordt aangevuld met informatieborden en tien kunstwerken van Niels van Bunningen. Het eerste beeld aan de Piersonstraat over de Piersonrellen wordt 12 september geplaatst. De andere beelden volgen in de loop van dit en volgend jaar. Ook komen er in de loop van het jaar nog tekeningen van de Big Draw langs de route.

De lijn is groen, 2,5 cm breed en 8 kilometer lang en is geïnspireerd op de groene lijn die in het Franse Nantes langs kunstwerken en bijzondere architectuur voert.

De groene lijn is verwijderd.
Volg de groene lijn.
Groen maakt plaats voor grijs.
De groene lijn is al deels verwijderd. Maar komt terug.
En weg is de groene lijn.