Koninklijke onderscheiding voor Frank Pluijm
AlgemeenNijmegen - Frank Pluijm (60) mag zich sinds vrijdag 1 maart Lid in de Orde van Oranje-Nassau noemen. Hij kreeg de Koninklijke onderscheiding voor zijn verdiensten voor de vrijwillige brandweer gedurende 22 jaar.
Pluijm is in 1997 gestart als ‘manschap’ bij de brandweerpost Noord. In 2002 werd hij bevelvoerder en in 2014 commandant van de post Noord. Pluijm heeft zich jarenlang ingezet voor de samenleving door zijn werk bij de vrijwillige brandweer. Kwaliteit van het werk staat bij hem hoog in het vaandel, net als bij zijn eigen garagebedrijf. Hij staat altijd paraat om in geval van nood en calamiteiten direct hulp te bieden.
Samen met zijn collega’s van post Noord zorgde hij onder andere ook voor het opspuiten van de schaatsbaan en het openstellen van de brandweerpost voor een wandeltocht. Gezamenlijk hebben zij ook bijgedragen aan de activiteiten van Stichting Kinderdroomwens. Pluijm zorgde tevens voor een verbinding tussen de vrijwilligers van post Noord en de andere twee Nijmeegse posten die bemensd worden door beroepsbrandweerlieden.
Pluijm neemt in verband met het bereiken van zijn 60-jarige leeftijd (vervroegd pensioen brandweerlieden) afscheid van de brandweerpost Nijmegen-Noord.







