V.l.n.r. Studenten ROC Nijmegen Leroy de Vries, Daniël Berends, Simon Evers en Esmée Cornelissen.
V.l.n.r. Studenten ROC Nijmegen Leroy de Vries, Daniël Berends, Simon Evers en Esmée Cornelissen. Foto: Week van het Geld

Studenten ROC Nijmegen winnen award tijdens afsluiting Week van het Geld

Algemeen

NIJMEGEN - Tijdens de afsluiting van de landelijke Week van het Geld stonden studenten van ROC Nijmegen tegenover medestudenten van vijf andere onderwijsinstellingen in een spannende wedstrijd. Zij gaven in de Beurs van Berlage middels een pitch antwoord op de vraag ‘Hoe ben jij je Geld de BAAS?’

ROC Nijmegen wist de jury (voorgezeten door minister Carola Schouten) te overtuigen en ging er vandoor met de winst. Esmée Cornelissen ontving namens haar medestudenten Leroy de Vries, Daniël Berends en Simon Evers de award, uitgereikt door Koningin Máxima. 

Begroting = Koning’

De inzending van Esmée Cornelissen werd geselecteerd als een van de beste ideeën voor een jongerencampagne over hoe zij het beste kunnen omgaan met geld. De vertegenwoordigers van ROC Nijmegen volgden een professionele pitchtraining, georganiseerd door de Week van het Geld, om goed voorbereid te zijn op hun presentatie. De kern van hun verhaal? ‘Begroting = Koning’. Als je elke maand een begroting maakt, hou je het overzicht van je inkomsten en uitgaven en is de kans groot dat je kunt sparen. Een duidelijke boodschap waarmee de winst in de wacht werd gesleept.

Frank Heijster, docent Communicatie en Evenementen: “Het is geweldig dat Esmée en haar crew deze award namens ROC Nijmegen in ontvangst mocht nemen. We zijn er vol voor gegaan en met succes. Apetrots op onze studenten!” Esmée Cornelissen, student Marketing Communication specialist: “Onze slogan ‘Begroting = Koning’ viel in de smaak bij de jury en ook bij Koningin Máxima. De prijsoverhandiging door de Koningin was echt een hele eer. Wát een gave ervaring!”

Week van het geld

Van 11 tot en met 15 maart zetten duizenden scholen in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en het mbo zich in om kinderen en jongeren het belang bij te brengen van goed omgaan met geld. Het thema van dit jaar was ‘Hoe ben jij je GELD de BAAS?’ Klassen uit het voortgezet onderwijs en het mbo hebben op basis van themapakketten van Wijzer in geldzaken voor hun leeftijdsgenoten een campagne gemaakt over geldzaken. De klassen met de genomineerde inzendingen pitchten tijdens de bijeenkomst hun campagne.