
De Bastei opent de deuren
AlgemeenNIJMEGEN - De Bastei, het nieuwe centrum voor natuur en cultuurhistorie aan de Waalkade 83 in Nijmegen, heeft zaterdag 19 mei officieel de deuren geopend.
Publiek kon die dag en zondag 20 mei gratis kennismaken met De Bastei. Op en rond de 16e eeuwse verdedigingstoren (de vroegere Stratemakerstoren) is een nieuw museum gebouwd, waar heden en verleden samen komen. In de Bastei kunnen bezoekers kennis maken met het verleden van Nijmegen en de natuur op de stuwwal en in het Gelderse rivierengebied.
(Foto’s Eric van Haalen)





















































